sunnuntai 5. elokuuta 2012

Viikonloppu

Viikonlopun suunnitelmat hieman muuttui matkan varrella, mutta oikein mukavaa oli!
Perjantaina lähdettiin ajamaan mökille ja ahdattiin kaikki samaan autoon (minä, M, Elias, J ja P + vaunut ja kaikkien tavarat). Vaikka matka ei ole pitkä niin jouduttiin jo mäntsälän kohdilla pysähtymään vaipan vaihto hommiin. Perille päästyä alettiin grillailemaan ja illalla Eliaksen mentyä nukkumaan, saunottiin, uitiin ja istuskeltiin rannassa kun jätkänkynttilä paloi ja lämmitti (käytössä olivat itkuhälyttimet).

grillattiin pihvejä, kanaa, täytettyjä herkkusieniä, maissia ja halloumjuustoa

Elias nukkui tasan 12 tunnin yöunet kertaakaan heräämättä!! Normaalistikkin nukkuu kyllä pitkiä unia, mutta ei nyt sentään kellon ympäri.. Lauantaina noustiin siis siinä yhdeksän jälkeen ylös ja tehtiin kimpassa hyvä aamupala (munia ja pekonia yms. ;)). Sää näytti kuitenkin aika pilviseltä ja sateiselta eikä edes ollut kovin lämmin. Pestiin siinä kuitenkin sitten auto, tai M ja J pesi ja minä, P ja Elias katseltiin vierestä (Elias oli kantorepussa ja viihtyi todella hyvin, jopa nukahti siihen)...

Auton pesun jälkeen alkoikin melkeen heti satamaan ja päätettiin lähteä Porvooseen mun äidin luokse koko porukka, kun se oli yksinään kotona kun muut lähti pohjoseen reissuun. Äiti ilahtui kovasti kun mentiin. Siellä olikin sitten oikein hyvä sää ja paistettiin ulkona muurinpohjalettuja (retkahdin vähäsen...), ajettiin mönkkärillä, pelailtiin skibboa ja sen sellaista mukavaa! Näki oikein kun Eliaskin nautti kun saatiin olla paljon pihalla vaikka ei se taida vielä hirveesti ymmärää!

Harmittaa kun mökillä loppupeleissä oli huono sää, vaikka hyvää oli luvattu. Viikonloppu oli silti oikein mukava ja rentouttava. Seuraavan kerran lähetään mökille kun M:llä on vielä viikko kesälomaa pitämättä ja pitää sen tossa parin viikon kuluttua, ehkä silloin säät sallii paremmin. Silloin ois tarkotuksena myös pyörähtää reissu tampereella särkänniemessä.

Ruokavalio on nyt ollut aika epäterveellinen vaikka herkut olenkin jättänyt (lettuja lukuun ottamatta) ja Emman blogista innostuneena ajattelin kokeilla myös tota go fat go - diettiä! Kävin tänään kaupasta hakemassa tarvittavia ruoka-aineita ja huomenna sen aloitan, saa nähdä kuinka käy! Huomenna on myös salilla tiedossa super rääkki! Ainiin ja kirpparilta oli tullut 4 päivän aikana voittoa jo 269€!! Nyt unten maille että huomenna jaksaa reippaana aloittaa uudet elämäntavat! ;)

toivottavasti teilläkin on ollut mukava viikonloppu! :)