torstai 26. heinäkuuta 2012

Kiloista eroon

Olen harrastanut aktiivista urheilua koko pienen ikäni. 7 vuotta on tullut pelattua jalkapalloa, 5 vuotta muodostelmaluistelua ja viimeiset 5 vuotta ennen raskautta kilpacheerleadingiä.Näiden ohella olen myös kokeillut jos jonkinnäköistä urheilumuotoa. Välillä on treenattu jopa enemmän kun viikossa riittää edes päiviä.

En ole koskaan kuitenkaan ollut ruumiinrakenteeltani hoikkatyttö vaan ihan normaalikokoinen, lihasmassaa on ollut melko paljon ja kunto hyvä. Kun vihdoin tulin raskaaksi tiesin, että joudun heti siihen paikkaan lopettamaan rakkaan harrastukseni sen vaarallisuuden vuoksi. En olisi ikinä uskonut miten raskaalta se tuntuu vaikka syy oli hyvä. Olin ihan hukassa kun yhtäkkiä mulla olikin vain aikaa, kun olin tottunut siihen että illat menee aina treeneissä. En osannut kehittää mitään muuta liikuntamuotoa harrastukseni tilalle, vaikka olisi pitänyt. Kaikki muu tuntui tylsältä.


Nyt jälkeenpäin olen itselleni hyvin katkera etten jatkanut urheilua jossain muussa muodossa. Nimittäin sain raskauden aikana lisäkiloja kokonaiset 24kg. Siitä saan syyttää tasan tarkkaa itseäni. Ainut liikunta mitä raskauden aikana harrastin oli kävely.
2kk synnytyksen (sektion) jälkeen kiloja on vielä jäljellä puolet. Niistä aion päästä eroon keinolla millä hyvänsä eikä haittaa vaikka muutama lisäkilokin tippuisi. Tähän asti mä olen pystynyt katsomaan roikkuvaa arpien täyttämää kehoani nauraen ja siitä vitsaillen, mutta en mä ikuisesti tältä halua silti näyttää.

Eilen päätin, että nyt se alkaa. Lähdin illalla juoksulenkille ja voi herranjestas voi ihminen olla rapakunnossa. En kuitenkaan kehdannut hidastaa tahtia saatika pysähtyä, koska ympärillä kulki muitakin ihmisiä. Olin aivan puhki, mutta hyvä niin. Motivaatio nousi entisestään - tälle on jotain tehtävä.Tänään laitan taas lenkkarit jalkaan ja juoksen läheiselle kuntosalille lataamaan korttia. Alkuun joudun varmaan välttelemään vatsalihasliikkeitä hieman, mutta ainakin muuta vartaloa voin alkaa treenaamaan ja käymään ryhmäliikuntatunneilla. Tavoite olisi käydä salilla/lenkillä/ryhmäliikuntatunneilla 3-4 kertaa viikossa ja toki sen lisäksi pojan kanssa mahdollisimman paljon vaunulenkeillä. M on onneksi hyvin mun tsemppinä ja mielellään viettää aikaa pojan kanssa kaksin silloin kun mä treenailen!

Mitään ennen - jälkeen kuvia en tänne aio laittaa, mutta ehkä joskus satunnaisesti saatan päivittää onko mitään tulosta koskaan syntynyt.

Aloitin myös herkkulakon. Mulla on todella huono itsekuri, mutta toivon että tällä kertaa onnistuisin. Se onkin syy miksi aiheesta tänne edes kirjoitin. Kun tämä on kaikkien nähtävillä on mulla jotenkin suurempi kynnys sortua ja uskon että motivaatio säilyy suurempana kun tiedän julkisesti sanoneeni, että laihdutan. Nämä ovat varmasti vain harhakuvitelmia, mutta jokatapauksessa aion tosissani yrittää!

Tuli ihan valtava ikävä vanhoja treenejä, kaikkia ihania kisamatkoja ja treenikavereita.. Täytyy varmaankin joku päivä mennä seurailemaan niiden treenejä ja kattomaan mitä sinne kuuluu!

8 kommenttia:

  1. Itsellä kanssa alkoi kilojen pudotus, kaksi raskautta peräkkäin teki vähän huonoa kropalle, mutta nyt tämän viimeisen raskauden aikana tulleet kilot ovat jo hävinneet. Vielä sellaiset 10kg meinaan pudottaa niin olen siinä pisteessä missä olin ennen kuin esikoista aloin odottamaan.

    Tsemppiä treeneihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks oot sentään jälkimmäisen raskauden kiloista jo päässyt! Tsemppiä myös sulle kovasti kilojen karistukseen :)

      Poista
  2. Täällä kans pudotellaan raskauskiloja! :) Ootko missään vaiheessa miettinyt jatkavasi cheerleadingia vielä?

    Mua kiinnostaisi kovasti kuulla sun synnytyskertomuksen, jos sellaisen haluaisit kirjottaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haluaisin kovasti jatkaa mut se on aika mahdotonta kun se vaatii kuitenki niin paljon sitä sitoutumista. Kaikki kisamatkat ja leirit sun muut. Mieski tekee joskus ilta ja vklp vuoroja niin olis aikamoinen sovittaminen sitte aina niiden kanssa..

      Joo voin mä synnytyskertomuksen kirjottaa :)

      Poista
    2. Joo mä mietin samaa Joelin syntymän jälkeen, mutta tulin samaan tulokseen että se vie liikaa aikaa. :/ Harmittaa, mutta silti tuntuu että oon saanu jotakin paljon parempaa tilalle, vaikkakin erilaista :)

      Poista
    3. Totta, kyllä toi ihana lapsonen korvaa moninkertaisesti kaiken sen mistä on joutunut luopumaan! :)

      Poista
  3. Missä joukkueissa/seuroissa oot luistelua ja cheeria harrastanut? Varmasti ollut vaikea paikka lopettaa, ja vielä vaikeampaa juuri muistella menneitä kisakokemuksia ja leirejä yms. Tsemppiä sulle treenaamiseen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luistelua oon harrastanu EVT:ssä ja hetken porvoon taitoluistelijoissa, mutta sen oon lopettanut jo melkeen 6 vuotta sitten. Cheerleadingin alotin Porvoon FunSportissa ja sieltä siirryin HAC:hen. Tarkempia joukkueita en ala kummastakaan erittelemään :) Ja kiitos paljon! (:

      Poista