torstai 27. syyskuuta 2012

Lääkärineuvola

En eilen enää illalla jaksanutkaan tulla kirjottelemaan, mutta tosiaan eilen oltiin 4kk lääkärineuvolassa. 
Ei jäänyt siitä kovin hyvä maku. Meillä oli sellanen virolainen lääkäri, jonka puheesta en oikeen saanu selvää eikä se osannut sanoa juuta eikä jaata mun mihinkään kysymyksiin. Siinä se pyöritteli eliasta pöydällä ja totes kaiken olevan hyvin, Elias oli todella riehakkaalla päällä, sätki vaan käsillä ja jaloilla minkä kerkes ja tutkiminen oli hiukka hankalaa. Näiden tutkimusten jälkeen se alkoi jotain höpöttämään, että jos ei käänny 5kk ikään mennessä niin saa lähetteen fysioterapiaa, siis MITÄ?? Elias kääntyy hienosti molempiin suntiin ja mun mielestä muutenkin on hyvin kehittynyt, pyörii akselinsa ympäri ja yrittää päästä eteenpäin jne. Ei vaan sattumoisin tuolla vastaanotolla mitään näistä tehnyt. Ja mun mielestä se ei ole edes epänormaalia jos 4kk ikäinen ei vielä käänny. Mun mielestä meillä ei todellakaan ole tarvetta mihinkään sellaseen. 
5kk neuvolassa on onneksi oma neuvolatäti, joka kuulemma tekee päätöksen siitä ja oon melkein varma, ettei sekään nää minkäänlaista tarvetta sellaselle. Sekin on nimittäin nähnyt kun Elias kääntyy.

Mittoja 4kk neuvolasta:
 paino: 6940g (6305g)
pituus: 65,8cm (63cm)
pipo: 42,2cm (41,1)

No, meille on kuitenkin tärkeintä että Elias kasvaa tasaisesti ja voi hyvin. Asiasta seuraavaan. Käytiin eilen ostamassa syöttötuoli! Meillä oli Kodin1 -40% alekuponki niin pakkohan se oli käyttää. Päädyttiin Stokken TrippTrapp tuoliin pitkien pohdintojen jälkeen. Hyvät alet tuli! Ei tosin vielä ostettu itse vauvasettiä eikä pehmusteita, koska en yksinkertasesti pystynyt päättämään minkäväriset haluan. Tuolin värinkin kanssa tuli pienoinen show kaupassa. Kärryissä oli jo valkoinen tuoli ja kierreltiin heti, päätin yhtäkkiä että ei kyllä me vihreä otetaan, kiva saada joku väriläiskä keittiöön. Kävin siis vaihtamassa siihen. Kierrettiin koko pulju läpi ja hetki ennen kassalle menoa näin mun unelmien valkoisen ruokapöydän ja totesin, että ei hitto pakko saada musta että saan jotain kontrastia muuten valkoiseen keittiöön. (Keittiöön jota ei siis vielä ole, mutta olen kuvitellut että kun oma piakkoin ostetaan niin siellä on). Siihen sitten lopulta päädyin.

 

2 kommenttia:

  1. Toi on kyllä suoraan sanottuna pe*seestä kun tuolla neuvoloissa on vaikka minkä näköstä hiihtäjää töissä! Meillä oli 2kk neuvolassa semmonen nuori naislääkäri, ja oon satavarma, että sillä oli edellisen illan terassikierros menny vähän pitkäks.. Tukka oli ihan rasvanen ja takussa, meikit näytti eilisiltä.
    Siinä se suunnilleen heitteli Eeliä pöydällä, ja kun jotain yritin kysyä ni ei osannu vastata, suurin piirtein tiuski vaan takasin. Ei sanonut tai kommentoinut juuri mitään. Hirvee kiire oli saada meidät ulos sieltä, oltiin varmaan 5min sisällä (ja siinä ajassa olin myös riisunut ja pukenut pojan). Jäi tosi kiva fiilis.
    Ja 4kk läärärineuvola meinas meiltä jäädä väliin koska ei ollu vapaita aikoja!! No onneks terkka sit kuitenkin soitti ja saatiin joku peruutusaika.
    Ja eihän se nyt todellakaan oo harvinaista et 4kk ei vielä käänny! Ja harva varmaan sattuu siellä lääkärin silmien alla just kääntymään.. Hohhoijaa..
    Hyvä valinta tuo tuoli ja väri! ;) Meillä sama..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tähän asti mulla on pääasiassa ollu vaan hyvää sanottavaa meidän neuvolasta mutta nyt oon kyllä erimieltä. Luojan kiitos sentään on hyvä ja kiva neuvolatäti. Musta tuntuu että enempi on just noissa lääkäreissä moitittavaa, mikä siinä onkin.

      Joo mä oon kans tyytyväinen ostokseen ja värivalintaan ainaki vielä, vaikka kummemmin käyttökokemusta ei vielä ole ;)

      Poista