tiistai 26. helmikuuta 2013

Yhdeksänkuinen

Heippa kaikki äiskän lukijat!

Olen Elias, täytin Eilen jo 9kk. Olen taitava iso poika ja osaan jo vaikka mitä. Äiti ja isi aina kauhistelee, kun kasvan muka niin hurjaa vauhtia, omasta mielestäni kuitenkin juuri sopivasti.
Olen vauhdikas ja iloinen, enkä välittä pienistä kommelluksista. Äiti on välillä vähän turhan varovainen kanssani, eikä ymmärrä että osaan jo ihan itse. Se ärsyttää... 


Mitähän minä sitten osaankaan? Kiipeilen ainakin joka paikkaan ja osaan laskeutua varovasti alas. Konttaan jo hurjaa vauhtia, tai ainakin kovempaa kuin äiti ja isi. Osaan myös kävellä oman kärryni kanssa, tosin seiniä en osaa varoa. Osaan istua, mutta siihen ei malttini riitä muutakuin saunassa. Päristelen potkumopon kyydissä ja osaan ottaa jaloilla hieman vauhtia. Paras taitoni on varmaankin kyllä äidin komentaminen, kenellekkään tuskin jää epäselväksi jos tahdon jotakin. Osaan olla vieraskorea ja nostan kohteliaasti kättä pystyyn vastaantulijoille ja vieraille tai jos joku sanoo minulle heihei. Enempää en jaksa luetella, koska äiti on varmaan joskus aiemmin jo taidoistani kertonut.


Olen reipas poika syömään ja herkkuruokiani ovat riisipuuro, peruna ja lihakastike, perunamuussi ja lohi sekä päärynäsose. Voisin syödä myös maissinaksuja vaikka koko pussin kerralla, on sen verta hyviä! Viime aikoina olen koetellut hieman äitiä ja isiä nukkumalla normaalia huonommin. En kuitenkaan tee sitä kiusallani vaan kasvatan hampaitani. Olen saanut poksautettua viikon aikana kaksi alahammasta ja yhden ylähampaan. Niillä on muuten kiva yrittää purra. Äiti kyllä sanoo, että se sattuu mutten jaksa välittää!


En osaa vielä sanoa mitään, mutta komminikoin kyllä muilla tavoin selkeästi. Höpöttelen paljon, vaikka kukaan ei kai edes ymmärrä. Useimmiten huutelen mammamamamma, pappapapappa, vauvauvauvava, tättättätätä ja muita hauskoja tavuyhdistelmiä. Ymmärrän kyllä jos minulle puhutaan. Tunnistan oman nimeni ja tiedän mitä tapahtuu kun äiti sanoo että vaihdetaan vaippa. Tiedän myös mitä tarkoittaa sana EI. Olen kuitenkin melkoisen jääräpää ja ennemmin nauraa räkätän ja jatkan pahantekoa tai lähden karkuun jos on vaipan vaihdosta kyse. 


Tykkään saunoa ja käydä suihkussa, ulkoillessa rakastan keinumista. Myös pulkalla laskeminen on hauskaa, tottakai parempi mitä kovempi vauhti. Pidän musiikista ja jammailenkin usein sen tahtiin. Lempileluni on varmaankin uusi hieno puhelin, josta tulee paljon erilaisia ääniä. Puuauto tulee hyvänä kakkosena. Ainiin, olen kova poika siivoomaan. Tyhjennän mielelläni astianpesukoneen, järjestän keittiön laatikostot uuteen uskoon, siivoan kenkähyllyn, testailen vessaharjaa ja imuroin myös mielelläni. Äidin ja isin mielestä en ole näissä kovin taitava, mutta itse olen eri mieltä. 

Elias

2 kommenttia: