keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Lisätunteja vuorokauteen

Huhheijaa, mistä saisi lisätunteja vuorokauteen? Viikonloppu meni ihan hujauksessa, vaikkei tehty edes mitään erikoista. Käytiin äitini luona. Oltiin ja touhuiltiin vain ulkona, kun säät pitkä aikaa sen salli kunnolla. Ihmettelen miten nyt voi olla jo keskiviikko, kun justiinsa oli perjantai. Arki pyörii hirveetä kyytiä ja mulla ei meinaa iltaisin koskaan uni tulla, kun missään välissä ei ehdi rauhoittua. 

Arkisin mulle on kuitenkin tärkeää, että ehdimme perheen kesken jotain touhuta. Käydä puistossa, kävelyllä tai leikkiä jotain sisällä. Jotain sellaista, missä oikeasti me vanhemmat ehdimme olla läsnä. En halua, että Eliaksen pään sisällä arki tuntuu kiireiseltä. Haittaavia ja kiireiseksi tekeviä seikkoja ovat minun vuorotyöni, kaikki hoidettavat kotityöt ja harrastukset. Mä itse ajoitan oman lenkkeilyni (josta olen muuten totisesti innostunut!) aikaisiin aamuihin tai vaihtoehtoisesti iltoihin, kun Elias nukkuu. Pyrin välttämään sitä, että se olisi pois Eliaksen ajasta. Lisäksi olen super kiitollinen, että on auttava mies joka hoitaa kotia hyvin. Usein saan tulla siistiin kotiin ja lähinnä vain ruuanlaitto jää minulle.  Olemme saaneet mielestäni arjen rullaamaan kohtalaisen hyvin niin, että meillä kaikilla on hyvä olla. Silti niille lisätunneille olisi käyttöä, ja toivon ylikaiken että löytäisin itselleni päivätyön hieman lähempää kotiamme. Se toisi jo paljon "lisätunteja" arkeemme.







Viimepäivinä on nautittu jo lämpösemmistä säistä mm. vesisodan, puistoilun ja mini picnikin muodossa.   Eliaksella alkoi eilen kesäloma. Päiväkoti on kiinni koko heinäkuun, eikä haluttu ottaa kuukaudeksi kunnallista hoitopaikkaa. Muuten olisi taas sen ajan ollut ihan vieras paikka, kaverit ja hoitajat. Hieman tämä vaatii järjestelyjä, koska mä en itse ole lomalla vasta kuin elokuussa ja mies on lomalla vasta 13.7 alkaen. Eilen illalla Elias lähtikin iloisesti kahdeksi yöksi mummolaan. Perjantain olen itse vapaalla ja ensi viikolla isomummo ja vaari hoitavat Eliasta täällä meillä kotona, meidän ollessa töissä. On kyllä rikkaus kun läheltä löytyy paljon auttavia läheisiä. 

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, me odotellaan jo hirmuisesti viikonloppua! Pääsee nauttimaan toivonmukaan enempi näistä helteistä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti